איך עובד מנעול צילינדר?

מנעול צילינדר הוא אחד מסוגי המנעולים הנפוצים, הפופולריים והבסיסיים ביותר בעולם. מנגנון הצילינדר נוצר כבר לפני כ – 4,000 שנה ועדויות לשימוש בו נמצאו במצרים.

איך עובד מנעול צילינדר?

המנעול מתבסס על העיקרון הפשוט של גליל סימטרי (צילינדר) אשר באמצעות סיבובו באמצעות המפתח, המנעול נפתח או נסגר בהתאמה.

מנעול צילינדר קיים כמעט בכל בית, משרד או חנות וניתן למצוא אותו ברוב הדלתות הקיימות בשוק הישראלי מדלתות עץ, דלתות זכוכית ועד דלתות רב בריח יקרות. במידה ואתה נעול בביתך או מחוץ למשרד, הפתרון היחיד שעומד לרשותך הוא להזמין מנעולן מומחה בפריצת מנעולים אשר יוכל לפרוץ את המנעול הסורר, לשחזר את המפתח או להחליף את מנגנון הנעילה.

אם מדובר בדלת זכוכית, נדרשת מומחיות מיוחדת ולכן מומלץ להזמין מנעולן אשר מתמחה בתחזוקה של דלתות זכוכית בלבד. מנעולן מומחה יוכל להעניק לך שירותי תיקון לדלתות זכוכית מלאים אשר כוללים החלפת מנעול לדלת זכוכית, הרמת דלת זכוכיתכיוון דלת זכוכית או כל עבודה מקצועית אחרת.

איך עובד מנעול צילינדר?

מרכיבים עיקריים במנעולי צילינדר

כל מנעול צילינדר מורכב מ – 4 חלקים הכרחיים:

  • גליל מתכת – גליל המתכת במנעול הצילינדר מהווה את גוף המנעול. מנעולי צילינדר מורכבים מגליל מתכת חזק אשר מאפשר למפתח לנוע בתוכו בצורה חופשית. אחת הבעיות הנפוצות במנעולי צילינדר היא אי התאמה בגלילי המתכת אשר יכולים לגרום למפתח המנעול להיתקע או במקרי קיצון להישבר בתוך המנעול.
  • לשונית הנעילה – לשונית הנעילה היא חלק מן המנעול והיא ממוקמת בתוך הדלת. הלשונית מאפשרת פתיחה של הדלת רק באמצעות המפתח המתאים.
  • פינים – הפינים הם חלק אינטגרלי ממנגנון ההפעלה של מנעול הצילינדר. הפינים נמצאים בתוך גליל המתכת ונעים באמצעות מנגנון קפיצים אשר נע רק כתוצאה מסיבוב המפתח הנכון (בהתאם להגדרות המנעול).
  • מפתח – החלק האחרון במנעול הוא המפתח אשר באפשרותו ניתן לגרום לפינים לזוז, לסובב את גליל הצילינדר וכתוצאה מכך להזיז את לשונית הנעילה. המפתח צריך להתאים בצורה מלאה למנגנון כך שהפינים יולבשו עליו בצורה הנכונה (דוגמא לכך ניתן לראות בתמונה הנ"ל).

לסיכום, מנעולי צילינדר נמצאים איתנו מאז ומעולם, במידה ויש לך בעיה או תקלה אשר קשורה למנעולים, מפתחות או דלתות צוות המנעולים שלנו מחכה לעזור שלך.

התקשר עכשיו ל – 072-3952682 וקבל מענה מהיר, אדיב ובמחיר הוגן ממנעולן מוסמך אשר בעל תעודת יושר מטעם משטרת ישראל, בעל המלצות חיוביות והציוד המתאים ביותר!